Ćwiczenia na płaski brzuch na lato – proste i szybkie ćwiczenia

Ćwiczenia na brzuch na lato - proste i szybkie ćwiczenia

Marzysz o płaskim, umięśnionym brzuchu? Oczyma wyobraźni widzisz siebie na plaży, ale oponka wciąż tkwi na swoim miejscu i nie wiesz, jak się jej pozbyć? Trener personalny Mokotów podpowiada, jak wyrzeźbić płaski brzuch w krótkim czasie. Sprawdź proste i szybkie ćwiczenia.

Żeby ćwiczenia na płaski brzuch na lato były skuteczne, musisz dbać o systematyczność i wytrwale trzymać się postanowień. Optymalna częstotliwość to trening 3-4 razy w tygodniu, a więcej na temat tego ile wykonywać treningów na mięśnie brzucha przeczytasz w artykule „Co ile ćwiczyć brzuch„. Przy wsparciu diety już w kilka tygodni zobaczysz rezultaty, a jeśli będziesz ćwiczyć brzuch do lata, będziesz mógł pochwalić się smukłą talią i pięknie wyrzeźbionymi mięśniami. Jakie ćwiczenia na płaski brzuch zaleca trener personalny Mokotów? Sprawdzamy.

Trener personalny Mokotów radzi – cardio na płaski brzuch

Jedną z metod zgubienia z brzucha tkanki tłuszczowej jest trening aerobowy, czyli tak zwany trening cardio. Trener personalny Mokotów podpowiada, że to jeden z najprzyjemniejszych typów treningów, może bowiem obejmować bardzo wiele różnych aktywności. Nie ma tu więc nudy, a każdy trenujący znajdzie bez trudu coś, co polubi. Trening cardio na brzuch może obejmować intensywne spacery w szybkim tempie, bieganie, dynamiczną jazdę na rowerze czy pływanie. Trener personalny Mokotów podkreśla, że fakt, iż trenować można pod chmurką, sprawia, że wiosną aktywność przychodzi o wiele łatwiej – warto wykorzystać okazję.

Trener personalny Mokotów zwraca jednak uwagę na fakt, że taki trening nie może przebiegać zbyt spokojnie. Musisz wprowadzić organizm na odpowiednio wysokie obroty.

Sprawdź także:   Po jakim czasie pojawiają się pierwsze efekty po treningach personalnych?

Cardio można również traktować, jako uzupełnienie rutyny, planując trening na siłowni na przykład 3 razy w tygodniu, a w ramach lekkiej dawki ruchu w pozostałe dni wybrać się na spacer lub rowerową przejażdżkę.

Trener personalny Mokotów radzi – interwały

Jak mówi trener personalny Mokotów, kolejny sposób na zgubienie tkanki tłuszczowej z brzucha, to trening interwałowy. Chodzi w nim o to, aby wykonywać serie ćwiczeń o dużej intensywności, czyli takich, które pozwolą uzyskać około 90% twojego maksymalnego tętna, zamiennie z przerwami, w trakcie trwania których tętno obniża się do poziomu 50-60%. Jak wyjaśnia trener personalny Mokotów, podczas treningu interwałowego dynamicznie poprawia się kondycja i samopoczucie, a tkanka tłuszczowa jest spalana nawet trzykrotnie skuteczniej w porównaniu do cardio.

Trener personalny podpowiada – skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch

Jeśli chodzi o pojedyncze ćwiczenia na płaski brzuch, trener personalny Mokotów podaje taki zestaw, rekomendując go, jako bardzo skuteczny w rzeźbieniu tej partii mięśniowej:

  • Plank – izometryczny plank poprawia sprawność wielu partii mięśniowych, jedną z nich są mięśnie brzucha. Trener personalny Mokotów wyjaśnia: Oprzyj łokcie z przedramionami i palce stóp o podłoże, utrzymując na nich ciężar ciała.
  • Brzuszki na piłce – brzuszki na piłce, a tak naprawdę spięcia na piłce mocno angażują mięśnie brzucha. Trener personalny Mokotów wyjaśnia: ułóż plecy na dużej piłce do ćwiczeń, nogi oprzyj stopami o podłoże, zginając je w kolanach pod kątem prostym, ręce skrzyżuj za głową na wysokości karku. Spinaj mięśnie brzucha, unosząc górną część ciała w kierunku nóg.
  • Unoszenie nóg na drążku – unoszenie nóg w zwisie na drążku najmocniej angażuje proste i skośne mięśnie brzucha. Trener personalny Mokotów wyjaśnia: złap drążek na szerokość ramion, ściągnij łopatki i napnij mięśnie brzucha oraz pośladków. Wypuszczając powietrze, unieś dynamicznie nogi na wysokość brzucha, zginając je w biodrach.
  • Rowerek – rowerek to ćwiczenie, które angażuje wszystkie mięśnie brzucha, aktywując również mięsień biodrowo-lędźwiowy. Trener personalny Mokotów radzi: połóż się na plecach, ręce skrzyżuj za głową, nogi ugnij w kolanach pod kątem prostym, pilnuj, aby lędźwiowy odcinek kręgosłupa przywierał do podłoża. „Udając” pedałowanie na rowerze, unieś nogi – jedną wyprostuj tuż nad podłożem, drugą zegnij, przyciągając kolano do przeciwstawnego łokcia i skręcając tułów. Zatrzymaj ruch i wznów go, zmieniając nogi.
Sprawdź także:   Czy trener personalny się opłaca?

Przygotowałem dla Was artykuł w którym poruszam kwestie treningów na siłowni „Ćwiczenia na brzuch na siłowni

Jeżeli chcesz zadbać o formę do lata zapraszam do kontaktu jako Trener personalny Mokotów – Rafał Kiszło, ul. Józefa Piusa Dziekońskiego 1, Telefon: 608 472 294 pomogę Ci przebudować sylwetkę. Zadzwoń i umów się na trening.