Po jakim czasie pojawiają się pierwsze efekty po treningach personalnych?

Kiedy pierwsze efekty ćwiczeń

Coraz więcej osób chce zadbać o formę, zdrowie i swoją kondycję. Coraz więcej interesuje się więc dobrodziejstwami regularnej aktywności i treningów, które pozwalają osiągnąć wymarzoną sylwetkę i czuć się ze sobą dobrze. A kto lepiej niż trener personalny Mokotów pokieruje nas i pomoże trenować z głową, tak, aby maksymalnie szybko osiągnąć założone efekty?

Wszyscy – jako ludzki gatunek – mamy tendencje do braku cierpliwości, chęci uzyskania efektów możliwie jak najszybciej, a najlepiej od ręki i z dnia na dzień. Zmieniając nawyki żywieniowe, odrzucając niezdrowe przekąski i wysokokaloryczną żywność przetworzoną, dodając do tego treningi i codzienną aktywność, oczekujemy, że już za chwilę zmieścimy się w czekające od dawna na lepsze czasy spodnie, które nie dopinały się w pasie. Tymczasem okazuje się, że co nagle, to po diable i tak się po prostu nie da. Można jednak spotęgować efekty wysiłku, który wkładamy w zmianę stylu życia i przyspieszyć rezultaty, a pomóc nam w tym może trener personalny Warszawa.

Kiedy pierwsze efekty treningów personalnych?

Sprawdzamy dziś, po jakim czasie takiej współpracy możemy oczekiwać pierwszych widocznych efektów. O rozmowę poprosiliśmy trenera personalnego, który swoje usługi oferuje w trybie stacjonarnym – na siłowni, ale również jako trener personalny online. Od wielu lat skutecznie wspiera osoby w różnym wieku, z różnymi oczekiwaniami i w różnej kondycji startowej w dążeniu do osiągnięcia ich celów. Czasem to ogólna poprawa stanu zdrowia i kondycji, czasem odchudzanie i chęć osiągnięcia szczupłej sylwetki, czasem potrzeba zbudowania solidnej muskulatury ciała czy przygotowanie do planowanych zawodów.

Dziś pytamy trenera personalnego o osoby początkujące, których zamierzenia opierają się o chęć wprowadzenia aktywności sportowej do codziennego życia, a oczekiwanym efektem ma być ogólna poprawa wyglądu i stanu zdrowia.

Załóżmy, że przychodzi do pana osoba, która nie miała wcześniej kontaktu z trenerem personalnym. Rozpoczyna swoją przygodę, ale nie bardzo wie, jak się za to zabrać. Jak wygląda taka współpraca?

Sprawdź także:   Jak dobrać odpowiednią ilość serii na treningu personalnym?

Trener personalny Mokotów: Rozpoczynamy zawsze od rozmowy, podczas której zadaję mnóstwo pytań. Szczere i zgodne z prawdą odpowiedzi pozwalają mi zrozumieć potrzeby, poznać stan zdrowia, a co za tym idzie, ewentualne przeciwskazania do konkretnych ćwiczeń, zrozumieć oczekiwania i dostosować plan treningowy do indywidualnych potrzeb, które uwzględniają zdrowie, możliwości i oczekiwania trenującej osoby. Dalej dokonuję pomiarów – jeśli jest to współpraca stacjonarna i zaczynamy pierwszy trening.

Czy rola trenera personalnego kończy się z chwilą rozpisania treningu, czyli wyboru zestawu odpowiednich ćwiczeń?

Trener personalny Warszawa: Absolutnie nie. Zaprojektowanie planu treningowego na początek to punkt startowy, ale w trakcie trwania treningów, cały czas ten plan modyfikujemy, dostosowując do zmiennych potrzeb i osiąganych rezultatów. Ponadto jako trener personalny czuwam cały czas nad poprawną techniką, bo bardzo łatwo zrobić sobie na siłowni krzywdę i pilnuję, aby maksymalizować efektywność treningów. Jestem też cały czas dla moich klientów do dyspozycji – mogą zawsze skontaktować się ze mną i pytać o dietę, zmiany w treningach czy rozwiać inne wątpliwości.

Z jakim czasem trzeba się liczyć, czekając na efekty treningów z trenerem personalnym?

Trener personalny Mokotów: Wygląda to różnie, od różnych etapów zaczynamy, różny czas chcemy poświęcić na treningi, w różnym stopniu się angażujemy. Tak bardzo ogólnie jednak można śmiało stwierdzić, że właśnie osoby początkujące osiągają najszybszy progres. Pracując z zaangażowanym klientem początkującym osiągamy rekompozycję, czyli redukujemy tkankę tłuszczową przy równoczesnej budowie masy mięśniowej w bardzo krótkim czasie, nawet około 2 miesięcy. Po jakimś czasie ten postęp treningowy nieco zwalnia. Jest wciąż zauważalny, poprawia się wydolność, siła, kondycja, rośnie masa mięśniowa, a tkanka tłuszczowa ulega redukcji, nie są to już jednak różnice widoczne z dnia na dzień.

Co da nam pewność, że faktycznie rozpoczynając współpracę z trenerem personalnym, po 2 miesiącach zauważymy realne zmiany?

Sprawdź także:   TOP 3 najlepsze ćwiczenia na plecy, które powinieneś dodać do swojego treningu

Trener personalny Mokotów – Rafał Kiszło: Konsekwencja, systematyczność i zaufanie do trenera personalnego. Nie możemy sobie odpuszczać, nie możemy regularnie wracać do dawnych, złych nawyków – oczywiście nic się nie stanie, jeśli sięgniemy po jednego chipsa, ale jeśli co wieczór będziemy robić przy serialu „wyjątki”, to plan spełznie na niczym. Należy trzymać się wytycznych i wierzyć, że trener personalny wie, co robi. Nie okłamujemy również swojego trenera – zatajanie przed nim prawdy może nam się obić przysłowiową czkawką. Jeśli klient trzyma się zaleceń, konsekwentnie je realizuje i stosuje się do porad trenera, z całą pewnością już po kilku tygodniach odczuje i zauważy sporą różnicę w wyglądzie i samopoczuciu.

Pozostaje więc podjąć decyzję o chęci zmiany, znaleźć trenera personalnego, któremu chcemy zaufać i oddać się w jego ręce. A reszta zadzieje się sama! Dziękujemy za rozmowę.